Önkénteseket várunk, akik a szegedi jezsuita templom (Szent József templomigazgatóság) jezsuitáinak segítenek a működés fenntartásában, adminisztrációban, programok szervezésében, hogy a jezsuita atyák a jelenlétre, emberi találkozásokra, imádságra és a lelkek vezetésére legyenek felszabadítva.
Olyan csapatjátékosok jelentkezését várjuk, akik rendelkeznek az elvárt készségekkel, és legalább 6 hónapon keresztül el tudnak köteleződni.
Milyen feladatokat kell ellátni?
Az alábbi feladatkörök közül lehet választani annyit, amennyi az önkéntesen felajánlott időben (heti 3-6 óra) szabadon belefér:
Pénzügyi feladatok
- Beérkező számlák kiegyenlítése.
- A könyvelés előkészítése: adatrögzítés, számlák rendezése, postázás (könyvelés a központban történik).
- Közüzemi mérőórák leolvasása és bediktálása. Fogyasztás nyomonkövetése, kimutatások készítése.
- Havonta a bevételek és kiadások összefoglalása a templomi honlapon való közzététel végett (kb. 10-20 tételbe összefoglalva).
- Készpénz nyomonkövetése (perselypénz kezelése, banki ügyintézés, adatrögzítés).
Adminisztrátori feladatok
- Együttműködés a jezsuita rendtartomány budapesti központjával, akik segítenek az üzemeltetés minden kérdésében.
- Hivatalos és félhivatalos levelezés, ill. digitális levelezés nyomonkövetése, szűrése. Egyszerűbb témák megválaszolása. Komplexebb témában a felelős templomigazgatónak válasz előkészítése, a válasz elküldésének nyomonkövetése.
- Olykor (átlag havonta 1-2) hivatalos ajánlás előkészítése nyomtatásra, aláírásra, elküldésre.
- Könyves adománypult állományának (10-12 féle tétel) nyomonkövetése, frissítése, rendelés előkészítése.
Koordinátori, rendezvényszervezői feladatok
- Kisebb buszos zarándoklat szervezése meglévő gyakorlatok alapján.
- Közösségi, illetve lelkiségi programok önkénteseinek koordinálása, feliratkozások kezelése.
- Programok szervezésének koordinálása. Beleértve a meghirdetés kiírását, szükséges önkéntesek összeírását, akár a környék papjainak és közösségeinek értesítését, mini költségvetés követését.
- Havi megbeszélés előkészítése az önkéntesekkel (meghívások, átbeszélendő feladatok, következő idők várható programjai).
Kommunikációs feladatok
- Hetente a helyi események nyomonkövetése, a 2-5 terem beosztásának nyomonkövetése.
- A környék fontosabb egyházi programjainak nyomonkövetése.
- Heti hírmondó értesítő, esemény beszámolók, facebook oldal bejegyzései, hirdetmények és plakátok készítőinek koordinálása, információk begyűjtése.
- Heti hírmondó nyomtatása, fénymásolása, hajtogatása (kb. 100 példány, 2 db A4 lap félbe)
- Templomi google naptárak figyelemmel kísérése a honlapon; miserend, misézők, gyóntatási rend, teremhasználat esetleges módosítása a programok rendje alapján.
Takarítói feladatok
- Két kis vendégszoba előkészítése és rendbetétele (kb. havi két alkalom)
Mit várunk a leendő önkéntestől?
- Szoros – de nem mindig napi szintű – együttműködést és kapcsolattartást (legtöbbször online formában) a jezsuita templomigazgatóval.
- Empatikus hozzáállást: az érkező feszültség elviselését és tovább csatornázást a megfelelő útra
- Csapatmunkát felsőfokon: különösen sokféle mértékben bekapcsoló önkéntesekkel, akik már hosszú év(tized)ek óta ide tartoznak.
- Mindenekelőtt jó írás- és párbeszédkészséget
- Informatikai ismereteket (Office, Google Docs/Sheet).
- Tanulási készséget: a már elvégzett és megismert munka után ahhoz hasonló feladat esetén gyors tanulást.
- Önálló priorizálási képességet
- Önálló munkavégzést (gyakran egyedül lesz az épületben).
- Rendezettséget és állandó rendezést – mások (templomigazgató) helyett is.
Előnyt jelent:
- Gyakorolt és megélt katolikus hit.
- Jezsuitákkal, vagy más szerzetesekkel, ill. egyházi közegben végzett korábbi szolgálat.
- Hasonló szolgálatban tapasztalat.
- Egyházi referencia (referencia személy megjelölésével, elérhetőséggel).
Mit kínálunk?
- Tevékeny részvételt egy ember léptékű templomi közösség épp elindult növekedésében a II. vatikáni zsinat szellemében, azaz Isten szent népére támaszkodva a legtöbb mindenben;
- A plébániák profiljától eltérő, attól merészebb irányokba is nyitó templomigazgatóság régi és új szolgálataiban és irányaiban való kreatív részvételt.
- Csatlakozást egy önkéntes templomi csapathoz.
- Bekapcsolódást a jezsuitákkal közös szolgálatba.
- Részesedést és bepillantást a mai kor szerzeteseinek hétköznapi életébe, emberi dolgaiba.
- Rövid felkészítő képzést.
- Az ignáci szellemiség elsajátításának vagy elmélyítésének a lehetőségét, szentségimádást.
- Szolgálatot egy nagyon hangulatos kis templomban, ahol a templom csendjétől a barkácsműhely gépeinek zúgásáig minden megtalálható és használható.
- Jelentős mértékben otthonról is végezhető önkéntességet.
- Rendszeres, konkrét visszajelzés adás és fogadás, ill. ennek lassú gyakorlását és tanulását (havi one-on-one).
- Önkéntes szerződést.
- Jó munkakörülményeket: önkéntesek számára fenntartott irodát, számítógépet, szkennert és nyomtatót, felszerelt kis konyhát (közös használat), ingyenes belvárosi parkolóhelyet.
Az ideális jelölt az, aki
- nem gondolja azt, hogy a pap személye tökéletes és tévedhetetlen
- tud élni részletesen leírt protokollok és eljárásrendek nélkül
- fix elkötelezettséget tud vállalni legalább 6 hónapon keresztül
- a templomigazgatót türelmesen, de határozott motiválással emlékezteti a leírt feladatok előkészítésére.
Az önkéntes munka további részletei:
- helye: 6722 Szeged, Dáni u. 3., illetve online
- tervezett kezdete: minél hamarabb
- ideje: heti 3-6 óra előre egyeztetett munkarendben. Elsődlegesen hétfő, kedd, esetleg csütörtök vagy péntek, főként 14-18 óra között.
- időtartama: legalább egy féléven keresztül minden héten, melyet évente közös reflexió követ.
- A jelentkezésedet ezen az űrlapon fogadjuk.
Várjuk a jelentkezéseket!